Recepten


Här kan du hitta mina Vanliga Recept.

Mitt mål är att vara tydlig, min "receptmall" startades ju faktiskt

för att passa min då, väldigt unga, Dotter.


onsdag 12 september 2012

Tupperwaregurka

Detta recept har jag fått av Underbara Faster Anna-Lisa.
Som jag minns det fick hon det
när hon köpte en rund, ganska låg, rosaaktig
tupperwareburk.

De flesta av oss ( i min ålder)
är nog uppvuxna med dem i skåpen.

Jag har en lite nyare version
men gurkan blir minsann hur god som helst
med den gamla versionen
(av recept alltså)

Skiva gurkan ned i burken.
Ha i 2 msk socker
och 2 korkar ättikssprit.
Sätt på locket.
Ställ uppochned i kylen.

Hur lätt kan det bli???

Använder såklart min mandolin,
men det går lika bra med osthyvel.
 
 
Och swisch in i kylen.
 

kram
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar